Thursday, April 26, 2012

Bie Bie Corner - Keramat AU2 (satay dan nasi ayam)


kalau anda terpandang papan tanda ini bermakna anda dah sampai ke BIE BIE Corner Keramat AU2...lokasi ini terkenal dgn kesedapan satay dan juga nasi goreng ayamnya...demi merialisasikan keinginan perut aku mlm ni..aku jelajah mencari di manakan lokasi sebenarnya BIE BIE Corner ni...lokasi terletak di kediaman sebelum kilang Texas Instrument (jika kita datang dari arah bengkel Transnasional)...sblm stesen minyak Petronas dan bengkel kereta proton...kedainya adalah rumahnya..ada di sebelah kiri , masuk melalui lorong simpang KERAMAT AU 2A/1 yg berhadapan dgn KEDAI WARUNG CORNER...aku nak rasa satay jer...kos satay daging atau ayam 80 sen secucuk..+ nasi himpit RM1.00....rasa rempah dan kemanisan daging mmg sempurna..kuah kacang pun OK..



sebelum balik aku ambil kesempatan utk berbual dgn pemilik kedai..katanya salah satu menu tumpuan di kedai beliau ialah NASI GORENG AYAM...resepi 33 tahun..aku ckp..insyallah lain kali aku datang cuba..kedai akan buka dari jam 6 ptg hingga 12 mlm...katanya nasi ayam beliau dilimpahi dgn hirisan hati ayam ditambah ayam dan telur mata kerbau....



selamat mencuba

1 comment:

ainkassim said...

ain da byk kali pegi sana.. rasanya try satay sekali je kot.. most of the time pegi sane beli nasik goreng ayam dia.